geoSYSTEM – wypełnienie kamień

Nawierzchnia z krat geoSYSTEM wypełniona kamieniem świetnie sprawdza się na przydomowych parkingach, wjazdach do garażu, a także w miejscach użyteczności publicznej jak parkingi przed sklepem czy wewnętrzne drogi w firmie, place magazynowe.

Kraty wypełnione kamieniem są wygodne w eksploatacji, nie wymagają konserwacji, zimą nie ma potrzeby odśnieżania. 

Rodzaj kraty dobieramy w zależności do częstotliwości ruchu:
– auta osobowe, przy domu – geoSYSTEM G25 | G3
– auta osobowe, częsty ruch – geoSYSTEM  G4 | G40| S60
– auta ciężarowe, umiarkowany ruch – geoSYSTEM G4 | G40| S60 
– auta ciężarowe, częsty ruch –  geoSYSTEM G4 max 

Stabilność nawierzchni oraz odporność na działanie obciążenia gwarantuje odpowiednio wykonana podbudowa. Rodzaj podbudowy powinien być zgodny z drogowymi normami budowlanymi, które określają klasy, warunki korzystania z gruntów oraz sposoby ich zagęszczenia w celu uzyskania właściwej nośności.

Warstwa nośna i wyrównująca musi być zagęszczona mechanicznie. Właściwie wykonana podbudowa daje pewność, iż kratki nie uszkodzą się pod kołami samochodów, a na drodze nie będą tworzyły się doły i koleiny.

Warstwy podbudowy pod eko kratką wypełnioną kamieniem

warstwy podbudowy pod kraty geoSYSTEM wypelnienie kamien

Pod kratami należy wykonać wodoprzepuszczalną podbudowę z klińca.
Jej wysokość zależy od przeznaczenia nawierzchni, częstotliwości ruchu oraz warunków regionalnych. Gwarantuje stabilność kratek i odporność na obciążenia. Zapobiega tworzeniu się kolein. Na gruntach mniej przepuszczalnych (np. glina) powinna być głębsza o ok. 20 cm.

Zalecana wysokość podbudowy (przy twardym gruncie) odpowiednio do przeznaczenia:
ruch pieszy: 10 cm
o samochody osobowe: 30 cm
o ruch ciężki: 45-50 cm

  • Krawędź najazdu nawierzchni geoSYSTEM jest narażona na uszkodzenia, w związku z czym warto zastosować betonowe obrzeże.
  • Przy wytyczaniu powierzchni o zróżnicowanym kształcie, przycinaniu kraty, brzeg wykopu można zabezpieczyć obrzeżami geoBORDER, utrzymując odległość elementów ok 3 cm od obrzeża.
  • Eko kraty wykonane są z tworzywa, które rozszerza się przy wyższych temperaturach, kurczy przy niskich. Ze względu na możliwą niestabilność wymiarów +/-3% może wystąpić problem przy ich łączeniu. Zaleca się mieszanie materiału z kilku palet jednocześnie. Duże wymiary kratek należy mieszać ze średnimi, średnie z małymi.
  • Ze względu na właściwości tworzywa należy zachować dylatację +3% między kratką, a inną nawierzchnią lub obiektem montowanym do podłoża jak np. słupek parkingowy
  • Ścianki kratki muszą być całkowicie zasypane kamieniem lub zarośnięte trawą. Nie powinny wystawać puste, gdyż mogą zostać uszkodzone.
  • Układanie kratek zaczynamy od narożnika i łączymy za pomocą zaczepów. Kratki można przycinać szlifierką kątową lub sekatorem.
  • Przy większych nawierzchniach należy zastosować dylatację – co 10 metrów zastosować odstęp ok 5-8 cm między kratkami. Można zastosować łącznik dylatacyjny geoLINK. Dylatacja zapobiega wybrzuszaniu kratek przy zmianie temperatur zewnętrznych.
  • Kratki należy montować przy temperaturze zewnętrznej co najmniej +8⁰
  • Nawierzchni trawiastej nie należy użytkować dłużej niż 4 godz dziennie – trawa dla prawidłowego wzrostu musi mieć dostęp słońca.

Czym wypełnić?

Bądź z nami na bieżąco:

Dobierz rozwiązanie geoPRODUCT

Przejdź do sklepu i złóż zamówienie lub pobierz katalog, aby poznać bliżej zastosowanie. Skontaktuj się z nami i uzyskaj dedykowaną ofertę.

Sklep

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.