Montaż
Płyty drogowe idealne do zastosowania na tymczasowe drogi wjazdowe na budowę, tymczasowe parkingi czy utwardzenie trudnych nawierzchni. Bardzo wytrzymałe, odporne na warunki atmosferyczne. Dzięki niskiej wadze można je przenosić w inne miejsce bez użycia specjalnego sprzętu. Wykonane z tworzywa pochodzącego w 100% z recyclingu.
Jaki model płyty wybrać?
Co należy zrobić przed ułożeniem płyt?
Trwałość oraz wytrzymałość nawierzchni wykonanej z płyt drogowych ROAD SYSTEM zależy od poprawnie przygotowanego podłoża gruntowego, prawidłowego montażu oraz właściwej eksploatacji. Rodzaj płyty należy dobrać do planowanego obciążenia oraz częstotliwości ruchu.
W przypadku większych projektów, długotrwałego użytkowania, należy przygotować projekt budowalny, określić aktualne i przewidywane warunki gruntowe w miejscu, gdzie mają być zastosowane płyty. Warunki gruntowe i nośność mogą się zmieniać w zależności od pory roku, opadów deszczu.
W pierwszym etapie prac należy określić czy wymagana jest podbudowa. To zależy od rodzaju gruntu, a także planowanego ruchu.
Podbudowę zaleca się zawsze dla ruchu ciężkiego i intensywnego:
– w przypadku gruntów miękkich, grząskich nawierzchnię należy wykorytować na ok. 10 cm i nanieść tłuczeń frakcji 0-32 mm. Ukształtować wzdłuż i wszerz oraz zagęścić.
– przypadku gruntów nieprzepuszczalnych należy usunąć wierzchnią warstwę, a następnie nanieść warstwę ok 10-15 cm gruboziarnistego piasku i zagęścić. Jest to niezbędny zabieg z uwagi na możliwość uszkodzenia się płyt i bezpieczeństwo korzystania.
Jeśli podbudowa nie jest wymagana, wystarczy usunąć korzenie, kamienie, wyrównać podłoże, uzupełnić ubytki. Gdy płyty są stosowane jako zabezpieczenie nawierzchni z kostki brukowej, pod płytami można wysypać warstwę z pisaku.
Ważne
W przypadku terenu bagiennego, grząskiego lub błotnistego pomocne jest zastosowanie geowłókniny drogowej (np. Dupont Typar SF49) jako stabilizatora podłoża pod płyty drogowe. Geowłóknina dodatkowo zabezpiecza płyty przed grzęźnięciem w błocie.
Ułożone płyty nie mogą być ograniczone w żaden sposób – nawierzchnia z płyt musi mieć możliwość swobodnego rozprężania i kurczenia się w wyniku różnicy temperatury (wynika to z właściwości tworzywa).