Płyta drogowa ROAD SYSTEM

Płyty z tworzywa

Konieczność stworzenia tymczasowej drogi czy też dużego i utwardzonego placu to bardzo duże wyzwanie. W przypadku klasycznych nawierzchni często wiąże się to z długim i kosztownym procesem budowy. Dlatego też powstał ROAD SYSTEM, będący świetną alternatywą dla kostki, betonowych płyt oraz innych podobnych rozwiązań. Dlaczego Twoja firma powinna skorzystać z tego rozwiązania?

Bez wątpienia płyty drogowe to świetny sposób na błyskawiczne i ekonomiczne utwardzenie prawie każdej nawierzchni. Bez problemu dostosowują się one do podłoża, są także bardzo wytrzymałe. Doskonale sprawdzą się, jako wykończenie dróg wjazdowych na budowy, tymczasowych parkingów czy utwardzenie grząskich terenów. Ułożenie płyt nie wymaga stosowania ciężkiego sprzętu, jest łatwe i szybkie. Sam materiał zastosowany do produkcji jest wytrzymały i niewrażliwy na warunki pogodowe. Sprawia to, że płyty stosować można przez wiele lat, a także przenosić je w inne lokalizacje, gdy tylko będzie taka konieczność.

Płyty jezdne ROAD SYSTEM – co to jest?

Czym w zasadzie są płyty drogowe plastikowe? Upraszczając, są to duże arkusze wykonane z tworzywa sztucznego. Posiadają one specjalne łączniki, dzięki którym można je układać w pasy lub też pokrywać przy ich użyciu duże powierzchnie. Warto też podkreślić, że w tym przypadku proces produkcji wykorzystuje recycling, a stosowany polietylen dużej gęstości wyróżnia się wysoką elastycznością i wytrzymałością oraz niewrażliwością na warunki atmosferyczne. Stworzone drogi tymczasowe z płyt parkingi czy place nie rozmakają się w trakcie deszczu. Dzięki temu możliwe jest bezproblemowe poruszanie się samochodów, pojazdów specjalnych oraz pieszych. Wpływa to pozytywnie na szybkość prac oraz zmniejsza ilość powstającego błota, oraz ogranicza powstawanie kolein.

Plastikowe płyty drogowe – charakterystyka ROAD SYSTEM

Tym, co sprawia, że nasza płyta drogowa plastikowa jest tak interesującym rozwiązaniem, jest jej charakterystyka techniczna. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że wybierać można spośród dwóch opcji:

  1. ROAD SYSTEM 125 – cieńsze i lżejsze rozwiązanie o wytrzymałości do 30 ton – przy rozłożeniu równomiernym i suchym podłożu.
  2. ROAD SYSTEM 200 – grubsza i cięższa opcja, która poradzi sobie nawet z naciskiem do 50 ton.

Takie zróżnicowanie wpływa oczywiście na potencjalne zastosowania i umożliwia lepsze dopasowanie do zadań. Przykładowo droga tymczasowa czy droga na plac budowy powinna być ułożona z wariantu 200. Z kolei parkingi, place czy tymczasowe drogi dla pieszych mogą powstać z płyt drogowych plastikowych ROAD SYSTEM 125. Co jednak warte podkreślenia, pozostałe parametry obu rozwiązań są zbliżone.

Płyta drogowa – wymiary

Bardzo ważną zaletą płyt drogowych jezdnych ROAD SYSTEM są ich duże rozmiary – 1200×1800 milimetrów, co daje 2,16 metra kwadratowego. Dzięki temu powstała z nich droga tymczasowa jest bardziej stabilna, a liczba łączeń mniejsza – co z kolei wpływa na trwałość i szybkość układania. Odpowiadając na pytanie o wymiary płyty drogowej, warto też dodać, że ich grubość to 12,5 milimetra (z wypustkami 20 milimetrów) dla systemu 125 i 20 milimetrów (z wypustkami 30 milimetrów) w przypadku ROAD SYSTEM 200.

Płyta drogowa – waga

A ile waży płyta drogowa? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna, gdyż bezpośrednio wpływa na łatwość układania placu, podjazdu czy drogi dojazdowej na plac budowy. W przypadku systemu 200 waga płyty drogowej to 37 kilogramów. Dla wersji 125 jest ona o około 10 kilogramów niższa i wynosi 27 kilogramów. Dzięki temu pojedyncza płyta jezdna może być bez trudu przenoszona i instalowana przez dwuosobowy zespół monterów.

* Równomierne obciążenie całej płyty – podłoże utwardzone suche – przeznaczona do ruchu samochodów osobowych, wytrzymuje sporadyczny ruch samochodów ciężarowych

**Równomierne obciążenie całej płyty – podłoże utwardzone suche – przystosowana do ruchu samochodów ciężarowych  

Płyty drogowe z tworzywa sztucznego – gdzie sprawdzą się najlepiej?

Z całą pewnością nasza płyta jezdna z tworzywa ROAD SYSTEM to bardzo uniwersalne rozwiązanie. Możne je wykorzystać zarówno podczas inwestycji budowlanych, jak i w zastosowaniach użytkowych oraz widowiskowo rekreacyjnych. Jakie są najpopularniejsze zastosowania płyt drogowych z tworzywa ROAD SYSTEM?

  • Tymczasowe drogi dojazdowe (tylko wariant 200).
  • Drogi dojazdowe na plac budowy (tylko wariant 200).
  • Tymczasowe lądowiska i place postojowe dla śmigłowców.
  • Place przy magazynach i centrach logistycznych.
  • Parkingi i podjazdy samochodowe.
  • Drogi piesze.
  • Tereny rekreacyjne.
  • Place pod organizację eventów, imprez sportowych i plenerowych.

Jak więc widać, możliwości zastosowań jest mnóstwo, a powyższa lista nie wyczerpuje ich wszystkich. Przed zakupem koniecznie trzeba jednak zwrócić uwagę na wymagania odnośnie wytrzymałości – i w miarę potrzeby postawić na płyty jezdne ROAD SYSTEM 200.

ROAD SYSTEM – zalety

  • mnogość zastosowań
  • nadaje się do ponownego recyklingu
  • estetyczny wygląd
  • redukcja błota
  • podnoszą komfort pracy
  • możliwość wielokrotnego zastosowania
  • minimalizują deformacje gruntu
  • szybkość montażu, powierzchnia jednej płyty to 2,16 mkw
  • wysoka wytrzymałość – do 50 ton
  • wysokość płyty umożliwia wjazd nawet specjalistycznym maszynom
  • ekologiczny surowiec użyty do produkcji jest nieszkodliwy dla środowiska
  • nowatorska konstrukcja
  • 100% recykling
  • produkt polski
  • ekonomiczny transport

Płyta ma możliwość dwustronnego montażu, dzięki czemu jest uniwersalna w zastosowaniu

Warto przy tym podkreślić, że płyty drogowe plastikowe ROAD SYSTEM posiadają też specjalne wypustki na całej swojej powierzchni. Ich wysokość różni się z kolei od siebie w zależności od strony produktu. Dzięki temu te same płyty można dostosować do ruchu pieszego (krótsze wypustki) lub budowy różnych rodzajów dróg tymczasowych. Oferowana płyta drogowa jezdna jest bardzo uniwersalna i, co nie mniej ważne, jej montaż również nie jest trudny. Z punktu widzenia wielu inwestorów sporą zaletą będzie też fakt, że drogi dojazdowe na plac budowy, place, lądowiska czy parkingi wykonane z naszego produktu są też łatwe w czyszczeniu. Dzięki temu stanowi ona idealne rozwiązanie szczególnie dla firm budowlanych i transportowych, choć liczba potencjalnych odbiorców jest dużo większa. Warto też wspomnieć, że ROAD SYSTEM to ekologiczne rozwiązanie, które nadaje się do ponownego przetworzenia.

Drogi tymczasowe z maty ROAD SYSTEM – jak je montować?

Bardzo ważną zaletą naszego systemu płyt jezdnych jest też łatwość układania z nich nawierzchni o różnych wymiarach i charakterze. Nie ma też konieczności specjalnego przygotowania gruntu pod ułożenie drogi na placu budowy, parkingu itp. Wynika to z faktu, że płyty drogowe są elastyczne i dopasowują się do podłoża. Nie da się jednak ukryć, że jeśli tymczasowa droga dojazdowa jest wyłożona płytami drogowymi z tworzywa, to jej użytkowanie będzie wygodniejsze w sytuacji, gdy grunt zostanie choć trochę wyrównany. Z kolei w sytuacji, gdy drogi tymczasowe z maty mają być ułożone na terenach podmokłych czy bagnistych, to dobrym rozwiązaniem będzie położenie pod nie maty z geowłókniny.

Płyty spina się ze sobą za pomocą specjalnych łączników. Ich konstrukcja pozwala na szybki montaż, gdyż wystarczy przykręcić dwie śruby, po jednej na każdej płycie. Maksymalnie można użyć 10 zamocowań, które umieszcza się w dedykowanych otworach w płycie.

Płyty wykonane są z tworzywa, które w wysokich temperaturach rozszerza się, a w niskich kurczy – co wynika z jego właściwości fizycznych. Użycie dedykowanych łączników umożliwia swobodną „pracę” płyt z uwagi na zachowaną w konstrukcji przestrzeń dylatacyjną.

Drogi tymczasowe maty ROAD SYSTEM – układanie

Odpowiedź na pytanie, ile waży płyta drogowa, jest kluczowa z punktu widzenia wątpliwości – czy do układania drogi na placu budowy lub parkingu z mat trzeba będzie używać specjalistycznego sprzętu, co zdecydowanie podnosi koszty. Dlatego też warto wiedzieć, że montaż ROAD SYSTEM najlepiej wykonywać w dwuosobowych zespołach, które poza układaniem kolejnych płyt muszą je jedynie połączyć specjalnymi łącznikami na dwie śruby. Rozwiązanie to jest wiec bardzo proste i nie wymaga zaangażowania dodatkowych maszyn. Same płyty można zaś układać w dowolny sposób – w pasy, duże powierzchnie, naprzemiennie czy też równolegle do siebie krótkim lub długim bokiem. Dzięki temu droga na plac budowy, parking czy plac mogę mieć praktycznie dowolne wymiary. Bardzo ważną informacją dla wielu podmiotów będzie też fakt, że ROAD SYSTEM to rozwiązanie wielorazowe – płyty można z powodzeniem rozmontować i ułożyć w innym miejscu.

Drogi tymczasowe – rodzaje

Uniwersalność płyt drogowych z tworzywa sztucznego ROAD SYSTEM pozwala na zmontowanie z nich tymczasowych dróg dojazdowych różnych typów.

  • Droga na plac budowy jednokierunkowa – w tym przypadku wystarczy ułożenie pasa ruchu o szerokości dwóch płyt (3,6 metra) w poprzek, lub trzech umieszczonych wzdłużnie.
  • Drogi tymczasowe z płyt dwukierunkowe – w tym przypadku można ułożyć dwa osobne pasy lub też zastosować układ naprzemienny.
  • Droga tymczasowa na plac budowy z pasami dla kół – oszczędnościowe rozwiązanie, w którym układamy płyty wzdłuż z odstępem między nimi.

Płyty drogowe – użytkowanie

Zastosowanie płyt – przykładowa realizacja

Płyty zostały zastosowane w żwirowni. Zdecydowanie poprawiło to komfort i bezpieczeństwo na drogach wewnętrznych i w miejscach przeładunkowych. Płyty rozwiązują problemy z nierównościami terenu i chronią pojazdy przed ugrzęźnięciem. Dodatkowo zabezpieczają też nawierzchnię przed uszkodzeniem i powstawaniem głębokich kolein.

Dane techniczne

WłaściwościParametry
Wygląd zewnętrznyBarwa jednolita, powierzchnia gładka, bez wgłębień i uszkodzeń. Szczerby krawędziowe niedopuszczalne
Pochodzenie surowca100% Recykling

Składowanie i transport

Płyty składowane są na paletach o wymiarach 1,8×1,2×0,8 m waga 1000 kg

Ile kosztuje płyta drogowa?

Bardzo ważną zaletą naszych plastikowych płyt drogowych ROAD SYSTEM jest też ich konkurencyjna cena. Co ważne, zarówno maty 125, jak i 200 można kupić pojedynczo, lub też w całych paletach. Cena za jedną matę 125 to 325zł, natomiast za matę 200 – 470 zł.

Palety obejmują zestawy:

  1. 25 lub 30 sztuk – ROAD SYSTEM 125. Cena za 25 sztuk wynosi 8125 zł, natomiast za 30 sztuk 9750 zł. (Cena z transportem)
  2. 25 lub 20 sztuk – ROAD SYSTEM 200. Cena za 20 sztuk wynosi 9400 zł, natomiast za 25 sztuk 11750 zł. (Cena z transportem)

Przy okazji zamówienia nie można też zapomnieć o łącznikach, które są niezbędne do trwałego zespolenia poszczególnych płyt. Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje płyta drogowa, jest też stosunkowo proste z racji braku szczególnych wymagań dotyczących przygotowania gruntu. Dzięki temu nie trzeba się martwić, że prace przygotowawcze zdecydowanie podniosą koszt inwestycji – co jest bardzo częste w przypadku tradycyjnych technologii. Droga na plac budowy wykonana z ROAD SYSTEM na pewno nie będzie więc droższa od innych technologii.

Musisz pamiętać, że każda tymczasowa droga dojazdowa, która jest wyłożona naszymi matami, będzie sporym ułatwieniem dla pracujących ludzi i sprzętu. Z kolei parkingi i place wykonane z ROAD SYSTEM natychmiast zyskają na użyteczności, a także estetyce – bez kolein i wszechobecnego błota. Przekonaj się, że warto postawić na to rozwiązanie!

Gumowe płyty drogowe a płyty z tworzywa

Czy gumowe płyty drogowe i płyty drogowe z tworzywa są do siebie podobne? Nie! Plastikowe płyty drogowe, takie jak ROAD SYSTEM znacznie różnią się od ich gumowych odpowiedników. Za cechę wspólną obydwu materiałów można uznać ich elastyczność oraz dostępność w różnych wersjach: znajdziesz płyty drogowe z tworzywa ażurowe i pełne, oraz takie same wersje płyt gumowych. Różnic jest jednak znacznie więcej!

Po pierwsze, płyty drogowe z tworzywa sztucznego wykorzystasz przez cały rok! Dzięki wypustkom na płytach oraz właściwościom samego tworzywa, płyty drogowe plastikowe  sprawdzą się zarówno na błotnistym po deszczu terenie, jak i w czasie przymrozków. Płyt drogowych z gumy nie można stosować już tak wszechstronnie. Guma pod wpływem mrozu staje się twarda i śliska, co utrudnia przejazd ciężkim maszynom budowlanym.

Drugą ważną kwestią jest wielkość płyt i sposób ich układania. Niewielkie płyty drogowe z tworzywa sztucznego bez problemu rozłoży już zespół 2 monterów! Wystarczą im do tego podstawowe narzędzia, więc prace będą przebiegały szybko. Kiedy z kolei droga tymczasowa ma zostać wyłożona gumowymi płytami drogowymi, w jej ułożenie koniecznie trzeba zaangażować ciężki sprzęt.

Gumowe płyty a płyty drogowe z tworzywa sztucznego – cena

Jak prezentuje się rozkład kosztów płyt drogowych zależnie od materiału, z jakiego zostały wykonane? Kiedy spojrzysz na takie zestawienie, początkowo może wydawać Ci się, że korzystniej prezentują się gumowe płyty drogowe. Cena zarówno nowych, jak i używanych płyt gumowych jest niższa niż płyt drogowych z tworzywa sztucznego.

Pamiętaj jednak, że płyty drogowe z tworzywa sztucznego ROAD SYSTEM mają znacznie dłuższy okres użytkowania (nawet 17 lat!). Oznacza to, że zarówno płyty drogowe pełne, jak i ażurowe wykorzystasz przy wielu inwestycjach. Pomiędzy prowadzeniem kolejnych prac nie będą przy tym zajmowały dużo miejsca – płyty drogowe z tworzywa sztucznego łatwo jest przechowywać. Kiedy przestaną być Ci już potrzebne, szybko je sprzedasz. Tak samo, jak pełne, chętnie kupowane są również płyty drogowe z tworzywa ażurowe. Cena za używane materiały od dawna utrzymuje się na dobrym poziomie! Płyty gumowe znacznie bardziej tracą na wartości wraz z upływem czasu.

Wybrałeś produkt – zapraszamy na zakupy

Przejdź do sklepu i złóż zamówienie. Jeśli nie jesteś pewny czy dobrze wybrałeś skontaktuj się z nami.

Sklep